Efektywna komunikacja

Forma szkolenia: Warsztaty online 2-dniowe

Terminy:
12-13 września 2023 (stacjonarne Warszawa)

Trener: Rafał Ignasiak

Grupa: 6-12 osób (pozwala na aktywny udział wszystkich uczestników i zachowanie warsztatowej formy).

Dodatkowo: materiały pdf i wideo oraz konsultacje z trenerem.

Cena za 2 dni: 1780 zł netto / os. (+23% VAT)

Dla kogo szkolenie?

Dla wszystkich osób, które szukają praktycznych warsztatów, chcą podnieść jakość współpracy z innymi ludźmi i opanować skuteczne narzędzia komunikacyjne.

Jeśli szukasz szkoleń dedykowanych dla firm, napisz na rafal@ignasiak.pl
lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji, aby omówić indywidualne potrzeby szkoleniowe.

Na szkoleniu:

Dowiesz się

jak rozmawiać z ludźmi w sposób, który buduje szacunek, zaufanie i otwartość.

Poznasz

kilka kluczowych mechanizmów i zasad psychologicznych, które poprawiają relacje.

Przećwiczysz

umawianie się na współpracę i rozmawianie nawet o trudnych sytuacjach.

Zrozumiesz

dlaczego ludzie często zajadle walczą o niezrozumiałe dla nas kwestie.

Dostaniesz

Potężną dawkę praktycznej wiedzy i treningu umiejętności oraz dostęp do dedykowanych materiałów pdf i wideo.

Opinie uczestników

Ze szkolenia z komunikacji wyniosłam nowe spojrzenie na wiele kwestii i kilka świetnych narzędzi. Dzięki ćwiczeniom na case’ach, które mogliśmy sami podawać jako uczestnicy, czuję się lepiej przygotowana do różnych rozmów z klientami i współpracownikami. Pomimo formuły online szkolenie było bardzo dynamiczne, interaktywne i wartościowe.

Agata Kowalska - opiniaAgata Kowalska, Konsultantka ds. Innowacji i Transferu Technologii w PPNT

Miałam przyjemność uczestniczyć w cyklu szkoleń, które prowadził Rafał. Z każdego z nich wyszłam nie tylko z głową pełną wiedzy popartej konkretnymi przykładami, ale także naręczem pomysłów i przemyśleń, co i w jaki sposób wdrożyć profesjonalnie w organizacji. Rafał w roli trenera bardzo szybko nawiązuje relację z uczestnikami szkoleń i wprowadza atmosferę wzajemnego zaufania i szczerości, dzięki czemu czułam pełną swobodę w rozmowach nawet na bardzo drażliwe tematy zawodowe.

Agata Michalak, People & Culture Manager @ Supremo

Sprawdź program szkolenia

Dzień pierwszy 9:00-17:00

9.00 – 9.30 – Wstęp – przywitanie, ustalenie zasad pracy

9.30 – 10.30 – Jaki wpływ na życie zawodowe i prywatne ma skuteczna komunikacja?
– Jakie są nasze typowe style budowania relacji z ludźmi?
– Jaki jest Twój preferowany styl?
– Dwie kluczowe kompetencje, które poprawią Twoją komunikację?

10.30 – 10.45 – Przerwa

10.45 – 11.45 – Jakie są kluczowe źródła niezrozumienia i niechęci w relacjach z ludźmi?
– Jak przebiega komunikacja na czterech płaszczyznach?
– Jaką płaszczyznę preferujesz i co z tego wynika?
– Jakie są dwie zasady, które pozwolą uniknąć komunikacyjnych pułapek w relacjach z ludźmi?

11.45 – 12.15 – W jaki sposób minimalizować negatywny wpływ wyobrażeń o nas i naszym współpracowniku?
– Mechanizm projekcji i skutki jego działania
– Jak minimalizować skutki negatywnych projekcji?
– Trening umiejętności minimalizowania negatywnych projekcji

12.15 – 13.00 – Przerwa

13.00 – 13.45 – Jak unikać konfliktów lub wykorzystać ich energię w produktywny sposób?
– Czym jest konflikt i jakie są jego typowe źródła?
– Jak rozmawiać z ludźmi w sytuacji sporu?
– Wpływ emocji na rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

13.45 – 14.30 – Najważniejsze narzędzia komunikacyjne – trening umiejętności
– Ćwiczenie poznanych zasad i reguł na realnych sytuacjach uczestników.
– Praca w 3-4 osobowych grupach
– Wnioski z ćwiczeń z komentarzem trenera

14.30 – 14.45 – Przerwa

14.45 – 16.45 – Komunikacja w pracy zdalnej i hybrydowej
– Jak komunikacja zdalna wpływa na jakość naszych relacji z ludźmi?
– Cyfrowa mowa ciała
– Co jeszcze ma znaczenie w komunikacji zdalnej?

16.45 – 17.00 – Podsumowanie pierwszego dnia

Dzień drugi 9:00-17:00

9.00 – 9.15 – Wstęp – przywitanie

9.30 – 10.30 – Jak budować relacje w oparciu o szczerość i zaufanie?
– Jak mówić o naszych intencjach i dlaczego to jest ważne?
– Jak dobrze ustalone zasady ułatwiają komunikację?

10.30 – 10.45 – Przerwa

10.45 – 12.15 – W jaki sposób docierać do prawdziwych źródeł wzajemnych oczekiwań?
– Jak docierać do ważnych potrzeb i interesów naszych rozmówców?
– Jak nazywać własne ważne potrzeby i interesy?
– Jak szukać rozwiązań, które dbają zarówno o nasze interesy jak i interesy naszego rozmówcy?

12.15 – 13.00 – Przerwa

13.00 – 14.30 – Jak zwracać ludziom uwagę bezpiecznie dla relacji?
– Jak udzielać informacji zwrotnej bezpiecznie dla relacji?
– Typowe sytuacje, w których warto udzielać informacji zwrotnej
– Algorytm informacji zwrotnej i trening umiejętności

14.30 – 14.45 – Przerwa

14.45 – 16.15 – Jak rozmawiać o powtarzającym się problemie?
– Jak zacząć rozmowę o problemie?
– Typowe sytuacje problematyczne w relacjach z innymi ludźmi?
– Algorytm docierania do źródeł problemu i szukania rozwiązań na przyszłość – trening umiejętności

16.15 – 16.30 – Przerwa

16.30 – 17.00 – Podsumowanie szkolenia
– Indywidualny plan wdrożenia umiejętności
– Udostępnienie materiałów utrwalających wiedzę zdobytą na szkoleniu

Jak przebiega proces przygotowania i realizacji szkolenia?

Krok 1. Zapisujesz się na szkolenie. Po otrzymaniu zgłoszenia kontaktuję się z Tobą w celu zbadania twoich indywidualnych potrzeb szkoleniowych. Jeśli stoją przed Tobą jakieś wyzwania, to postaram się udzielić Ci pierwszych wskazówek.

Krok 2. Przed szkoleniem otrzymujesz materiały, które ułatwią Ci wejście w temat szkolenia.

Krok 3. Spotykamy się na szkoleniu. Przekazuję teorię, dobre praktyki oraz narzędzia. Trenujemy w grupie wykorzystanie zdobytej wiedzy, a ja na bieżąco udzielam feedbacku.

Krok 4. Po szkoleniu otrzymujesz materiały video oraz zadania wdrożeniowe ułatwiające Ci wykorzystanie nabytej wiedzy oraz narzędzi.

Opinie klientów

Z przyjemnością możemy polecić współpracę z Rafałem Ignasiakiem. Prowadził dla nas 2 szkolenia, które zostały bardzo dobrze odebrane i ocenione. Rafał działa bardzo profesjonalnie i szybko buduje relację z uczestnikami. Posiada bogatą wiedzę i doświadczenie, którym dzieli się w trakcie szkolenia. Warto również dodać, że po szkoleniu otrzymaliśmy podsumowanie oraz pakiet materiałów, które pozwalają na utrwalenie zdobytej wiedzy.

Lidia Samp, Dyrektor Administracyjno-Finansowa ITTI Sp. z o.o.

Rafała Ignasiaka poznałem dzięki poleceniu od naszego wieloletniego partnera, dlatego wiedziałem, że jego firma będzie wiarygodna. Zakontraktowaliśmy serię szkoleń i zdecydowanie polecam Rafała. Dobra merytoryka skrojona na nasze potrzeby, super organizacja i zaangażowanie. Fajny kontakt osobisty – zdecydowanie polecam.

Rafał Szymkowiak, założyciel PragmatIQ Kancelaria Prawna

W pracy z Rafałem najbardziej doceniam jego profesjonalizm, bogate doświadczenie biznesowe oraz ludzkie podejście do tematu. Polecam wszystkim współpracę z Rafałem!

Daria Smorowińska, Trener Operacyjny w Przelewy24

Z Rafałem Ignasiakiem współpracujemy od lat. Nasz zespół dynamicznie się rozrasta i w większości pracuje zdalnie, dlatego szczególnie cenimy sobie ilość materiałów edukacyjnych, które dostajemy w ramach szkoleń. Pozwala to wrócić w dowolnym momencie do otrzymanej wiedzy i narzędzi oraz szybciej wdrożyć nowych współpracowników w nasze standardy pracy. Polecam współpracę z Rafałem!

Adam Matysiak, CEO HighSolutions

Dlaczego warto?

Wymiana doświadczeń

Poznasz różne perspektywy i opinie ludzi z innych branż. Otrzymasz indywidualną informację zwrotną.

Rozwój

Nabędziesz praktyczne umiejętności i wiedzę, która pozwala rozumieć co dzieje się w relacjach z ludźmi natychmiast po szkoleniu.

Bonusowe treści

Uzyskasz dostęp do materiałów pomocniczych w formie pdf i wideo.

Wybierz formę szkolenia:

Szkolenie stacjonarne

1780netto
  • 2 dni szkolenia stacjonarnego
  • Materiały pdf i wideo
  • Zadania wdrożeniowe
  • Certyfikat
  • Konsultacje mailowe (90 dni)
  • Przerwy kawowe i obiad (2 dni)

Zapisy na szkolenie

Data szkolenia *
Rafał Ignasiak - Umów konsultację

O mnie

Od 2010 prowadzę szkolenia i warsztaty z zakresu komunikacji oraz zarządzania zespołem. Na sali szkoleniowej spędziłem setki godzin. Wcześniej pracowałem jako handlowiec i menadżer. Łączę teorię z praktyką dostarczając skuteczne i użyteczne narzędzia szefowskie.