Zarządzanie zespołem

Zostań szefem, dla którego warto pracować!

Bezpłatny 7-dniowy kurs, z którego dowiesz się jak unikać powtarzających się problemów we współpracy z ludźmi.

Odpowiedz sobie na poniższe pytania:

  • Czy pomimo jasnych instrukcji i poleceń zdarza się, że Twoi ludzie popełniają błędy?
  • Czy  Twoi ludzie marudzą, kręcą nosem i bronią się przed trudnymi, nieprzyjemnymi, niewdzięcznymi, nudnymi zadaniami?
  • Czy masz czasem kłopot ze zdemotywowanymi pracownikami, których zaangażowanie spadło do poziomu podłogi?
  • Czy zastanawiasz się jak powiedzieć komuś, że jego robota jest do d..y, tylko dlatego, że obawiasz się jego reakcji?
  • Czy masz kłopot z pracownikami, którzy łamią zasady i ustalone reguły?
  • Czy w Twoim zespole zdarzają się konflikty nie wiadomo o co?
  • Czy pracownicy przychodzą do Ciebie z absurdalnymi oczekiwaniami, a kiedy im odmawiasz, to są źli, obrażeni i nadąsani?
  • Myślisz sobie czasem, że szef musi być „twardym sk..em”, bo inaczej pracownicy wejdą mu na głowę?

Mam dla Ciebie wiadomość:

Twoi pracownicy nie są Twoim problemem.

Problemem jest to, w jaki sposób nimi zarządzasz!

Twoi pracownicy są po prostu ludźmi. Nie zmienisz ich, ale możesz zmienić swoje zachowanie, a wtedy oni zmienią swoje.

Tak, wielu pracowników stawia szefom wyzwania. 

Nie chcą realizować zadań, których sensu nie rozumieją. Popełniają małe i duże błędy. Stawiają nierealne oczekiwania. Łamią ustalone reguły i zasady.

To od jakości reakcji szefa zależy, czy będą to pojedyncze incydenty, czy też będą mu towarzyszyć nieustannie.

To Ty odpowiadasz za to jak funkcjonuje Twój zespół.

Wiem, to niewygodna prawda. Badania naukowe wyraźnie wskazują, że jako ludzie nieświadomie wpadamy w pułapkę lokowania źródeł problemu na zewnątrz, w zachowaniu innych ludzi. 

Jednocześnie uważam, że pogodzenie się z tym, że to Twoja odpowiedzialność, jest pierwszym i najważniejszym krokiem na drodze do unikania powyższych trudności. 

Jakość pracy szefa z zespołem przekłada się na wymierne efekty zespołu, na konkretne kwoty zarabiane lub tracone przez firmę.

To co mówisz i jak się zachowujesz ma prawdopodobnie większe znaczenie niż myślisz.

Pracownicy nie zmieniają swoich zachowań od gadania. Nie stają się bardziej zmotywowani i zaangażowani tylko dlatego, że szef uważa, że tak trzeba. 

Zmieniają swoje zachowania pod wpływem konkretnych działań i interwencji swojego szefa.

Jeśli chcesz dowiedzieć się co robić, żeby mieć skuteczny, efektywny i oddany zespół ludzi, to zapraszam Cię na:

Bezpłatny 7-dniowy kurs

Nauczysz się z niego:

Lekcja 1: Jakim szefem chcesz być? 

Lekcja 2: Jak budować samodzielność i odpowiedzialność pracowników?

Lekcja 3: Jak przekazywać decyzje i zadania w motywujący sposób?

Lekcja 4: Jak korygować i eliminować niechciane oraz wzmacniać oczekiwane zachowania pracowników?

Lekcja 5: Jak reagować w sytuacji powtarzającego się problemu?

Lekcja 6: Jak wyciągać konsekwencje wobec pracowników?

Lekcja 7: Co dalej?

Zapisz się już dziś

i zostań szefem, dla którego warto pracować!

Bezpłatny 7-dniowy kurs, z którego dowiesz się jak unikać powtarzających się problemów we współpracy z ludźmi

O Rafale

Ekspert: Specjalista w zakresie umiejętności sprzedażowych i zarządzania zespołem. Uczy ludzi jak sprzedawać usługi w oparciu o wartość i budować relacje oparte o autorytet i zaufanie.

Doświadczenie: coachingiem i szkoleniami wspierającymi biznes zajmuje się od 2010 roku. Wcześniej przez kilkanaście lat pracował jako handlowiec i menadżer sprzedaży w branży FMCG (Fazer, Wedel) i branży finansowej (Cetelem Bank, Sygma Bank – grupa BNP Paribas)

Kariera i rozwój: Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu kierunek Zarządzanie i Marketing oraz Psychologii w Zarządzaniu Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu.

Pracował jako handlowiec, menedżer i trener wewnętrzny w firmach z branży finansowej.

Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu TROP, Coaching Fundamentals Certificate® (CFC®) w Noble Manhattan Coaching, International Practitioner Business Coach w Norman Benett Academy.

Prowadził zajęcia/warsztaty na SWPS w Poznaniu oraz Collegium Da Vinci w Poznaniu (sprawna i efektywna komunikacja, psychologia motywacji i zmiany).

Pracował m.in. dla: Homanit, Homatech, DB Schenker, Volkswagen Group Polska, Bobst Polska, Geberit, Espersen, Axxion, Steico, Grupa OLX, Alvo, Exide Technologies, Cetes Cosmetics, Otomoto, Komputronik, Orange, Astanet, Schattdecor, Jost,  Recaro Aircraft Seating, APART, Colquimica, Hunter Douglas, Bocian Pożyczki, Cetelem Bank, Sygma Bank, Ministerstwa Sprawiedliwości, WSHiU Domar SA, Info-Baza, marketmedia.pl, ZUHIP RTV-AGD, WINMAR.

Realizowane tematy szkoleń: Sprzedaż usług IT; Wycena projektu IT:  Komunikacja z wymagającym klientem; Komunikacja budująca zaufanie i współpracę; Delegowanie i egzekwowanie odpowiedzialności oraz zadań; Motywacja, motywowanie i rozwój; Asertywność, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów; Telesprzedaż; Telefoniczna obsługa wymagającego klienta.

Obszary coachingowe:
coaching operacyjny (definiowanie i realizacja celów i efektów biznesowych);

coaching kompetencyjny (organizacja procesu nabywania nowych kompetencji sprzedażowych i szefowskich);

Po godzinach: Biegacz – rekord życiowy na dystansie 42 km 3:09:34 netto, nałogowo czyta książki, chętnie spędza czas poza miejskim zgiełkiem, podróżuje i jeździ rowerem samotnie.